Rabu, 14 Mei 2014

Tips untuk berjaya dalam pelaburan





Keputusan pelaburan pertama biasanya yang paling sukar, tetapi ia juga merupakan yang paling mudah - membuat keputusan untuk bermula. Sebaik sahaja anda telah membuat keputusan ini, anda akan mencari jalan untuk memilih pelaburan yang betul untuk disesuaikan dengan bajet anda , gaya hidup dan matlamat akan menjadi lebih jelas.

• Apakah matlamat kewangan semasa dan jangka panjang anda?• Adakah anda perlu untuk membina kekayaan untuk masa depan atau menerima pendapatan daripada
pelaburan anda ?
• Bagaimana anda rasa jika pelaburan anda menurun pada nilai?
 Berapa lama anda merancang untuk melabur?

Salah  satu jenis pelaburan yang anda boleh mempertimbangkan - dana unit amanah...Dana amanah saham adalah pelaburan yang popular bagi orang-orang mencari di luar deposit tetap dan simpanan akaun bank , kerana potensi untuk meningkatkan nilai wang anda adalah jauh lebih besar . Dengan RM1, 000 untuk melabur, anda mempunyai pilihan untuk melabur dalam dana-dana unit amanah.

 Tips untuk berjaya dalam pelaburan

Setiap orang memerlukan untuk melabur - untuk persaraan, untuk mendidik anak-anak atau hanya untuk menyimpan untuk masa depan. Keputusan besar adalah sama ada anda perlu melakukannya sendiri dan menerima semua tanggungjawab untuk membeli pelaburan atau melabur dalam dana unit amanah dan membiarkan pengurus dana profesional melakukannya untuk anda .

Perkara penting yang perlu diingat apabila anda melabur adalah untuk mengikuti beberapa tip-tip mudah :

Berikan diri anda jangka masa yang .
Anda mungkin mahu menyimpan RM100 setiap bulan selama sepuluh tahun, atau anda mungkin ingin melabur RM10, 000 dan biarkan selama lima tahun atau lebih. Yang penting, realistik mengenai batas masa pelaburan anda .

Memahami tahap risiko anda rasa selesa dengan.
Sesetengah pelabur memilih untuk melepaskan potensi untuk mendapat pulangan yang lebih tinggi untuk keselamatan yang nilai wang mereka tidak akan jatuh. Lain menerima bahawa nilai wang mereka boleh pergi atas dan ke bawah dalam tempoh yang singkat untuk mendapatkan pulangan yang lebih tinggi dalam jangka panjang. Ia semua bergantung kepada toleransi anda sendiri ke arah risiko dan rangka masa pelaburan.

Bersabar.
Dalam pasaran yang tidak menentu ramai pelabur cuba untuk mengambil perkara-perkara ke dalam tangan mereka sendiri, bergerak dalam dan luar pelaburan atau pasaran. Selalunya mereka menyesal keputusan yang mereka buat .  pelabur yang berjaya adalah orang yang melakukan dirinya untuk melabur sejumlah wang untuk tempoh satu set masa , tanpa mengira pergerakan pasaran dalam tempoh jangka pendek.

Serahkan kepada pakar-pakar.
Menjaga di atas keadaan ekonomi, pergerakan pasaran dan peluang-peluang pelaburan baru boleh menjadi satu pekerjaan sepenuh masa untuk ramai orang. Ramai pelabur meninggalkan ini kepada pakar - menggunakan sumber-sumber dan kepakaran pengurus dana profesional bagi menguruskan pelaburan mereka.