Selasa, 20 Mei 2014

Tip Memiliki Rumah Idaman


Dapatkan  pakej pinjaman rumah yang terbaik

Bercakap dengan seorang penasihat kewangan yang berpengalaman atau perunding yang mendengar keperluan anda dan mampu untuk menawarkan pendapat yang tidak berat sebelah pada pakej pinjaman rumah yang sedia ada, dan menentukan pakej pinjaman perumahan yang paling sesuai untuk anda.

Sediakan diri anda dari segi kewangan
Ke meja rundingan yang disediakan mendapatkan kewangan anda diselesaikan pertama. Pastikan anda mendapat sokongan kewangan yang anda perlukan dan mampu membayar bayaran gadai janji bulanan. Pastikan kamu menyatakan semua yuran yang terlibat dalam pembelian : kenderaan, peguam cara, setem , juru ukur, dan Ejen Harta (jika berkenaan) dan lain-lain bayaran
 

Kawalan emosi anda
Membeli harta adalah seperti bermain permainan poker. anda perlu meletakkan muka dan menyembunyikan emosi anda. Jangan lebih bertindak balas atau mempamerkan bahawa anda sangat berminat untuk harta itu, di hadapan sama ada penjual atau Ejen Harta . Kedua-dua orang ini mempunyai satu persamaan : mereka mahu mendapatkan sebanyak daripada anda yang mungkin. Jika anda bertindak terlalu berminat , anda pasti akan mendapatkan sebut harga yang lebih tinggi daripada yang diperlukan.

Bersabar
Membeli rumah adalah komitmen kewangan yang berubah untuk kewangan anda. Dengan pinjaman rumah akan menentukan bagaimana anda menguruskan kewangan peribadi anda untuk sebahagian besar dalam hidup anda. Jangan tergesa-gesa membuat perjanjian , buat semakan dan pengiraan anda dengan teliti sebelum anda melakukan diri anda . Satu keputusan terburu-buru mungkin bermakna wang ke dalam longkang. Jangan berputus asa walaupun anda kalah pada perjanjian itu , akan ada ciri-ciri lain di pasaran.