Jumaat, 16 Mei 2014

Rahsia Kekayaan



Rahsia Kekayaan


Sama ada anda ingin melabur dalam saham atau melabur dalam pelbagai kelas aset , dana unit amanah menyediakan anda dengan satu faedah yang boleh menjadi sangat sukar bagi pelabur individu untuk mencapai - kepelbagaian.



Ramai orang melabur tetapi hanya beberapa menjadi kaya. Mengapa ?


Kesilapan ramai orang membuat apabila mereka melihat pelaburan mereka iaitu menyimpan.


Menyimpan VS Pelaburan

Jadi, apakah perbezaan antara penjimatan dan melabur ? Penjimatan adalah apa yang anda lakukan untuk membina dana untuk sesuatu, seperti bercuti, dan apabila anda mempunyai jumlah yang disimpan anda mengeluarkan modal anda dari pelaburan anda dan membelanjakannya pada cuti. Selepas cuti anda mempunyai apa yang tinggal , dan memulakan proses sekali lagi.

Tetapi membina kekayaan adalah berbeza. Orang yang ingin membina kekayaan melabur wang mereka untuk jangka masa panjang dalam 'aset pertumbuhan' seperti saham dan hartanah.

Strategi mereka adalah untuk menghabiskan pendapatan pelaburan yang menghasilkan, tetapi untuk meninggalkan modal yang dilaburkan. Mereka tidak mengeluarkan modal, jadi ia kekal di sana berkembang dan mengkompaun , dan menghasilkan lebih banyak pendapatan setiap tahun.

Jika anda melakukan ini, ia akan membawa anda beberapa lama lagi pada mulanya untuk sampai ke matlamat pelaburan anda, tetapi dalam jangka masa panjang anda akan mendapati bahawa penantian tambahan telah berbaloi. Seperti tahun-tahun berlalu , anda akan mempunyai peningkatan aliran pendapatan tambahan daripada pelaburan anda dan taraf hidup anda boleh meningkat dengan sewajarnya !Sekiranya saya terus mengekalkan modal dalam persaraan ?

Mengekalkan modal anda adalah satu strategi yang baik untuk digunakan untuk pengumpulan kekayaan. Sudah tentu apabila anda berhenti bekerja di kemudian hari, strategi anda mungkin berubah. Pada ketika itu ia selalunya boleh memberi manfaat kepada anda dalam menjalani kehidupan yang selesa.